PRZEWIŃ DO GÓRY
Blog
19.12.22

Jak skutecznie promować stronę internetową?

Posiadanie własnej strony internetowej i jej prowadzenie nie jest sprawą prostą, ponieważ wiąże się to z pewnymi aspektami, których przestrzeganie może prowadzić do bardzo dobrych wyników. Chodzi o dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Warto jednak wiedzieć, jak to zrobić, przy okazji nie wydając na to zbyt dużo.

Dlaczego promowanie strony w internecie jest ważne?

Jeśli osoba prowadząca stronę internetową nie posiada na niej ruchu, oznacza to, że nie podejmuje odpowiednich działań promocyjnych lub robi je nieprawidłowo. Aktualnie istnieje wiele skutecznych sposobów na to, by rozwinąć swoją stronę internetową, które nie wymagają dużych nakładów. Pytanie jednak, dlaczego jest to tak ważne? Przede wszystkim promocja strony w internecie przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie, a w konsekwencji zwiększa szansę na zdobycie nowych klientów. Odpowiednie pozycjonowanie wpływ również na poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe w promocji w internecie i umożliwia potencjalnym klientom łatwiejsze odnalezienie strony. Promocja w internecie pozwala na budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz zwiększa jej rozpoznawalność, a także umożliwia wyróżnienie się na tle konkurencji, która w obecnych czasach jest ogromna.

Kanały promocji strony internetowej

Sama praca nad wyglądem strony internetowej jest na pewno bardzo ważnym aspektem, aczkolwiek sama w sobie nie przyczyni się sukcesu, należy więc pamiętać o promocji strony internetowej. Nasuwa się więc pytanie, jakie są skuteczne sposoby na promocję swojej strony www?

Google ADS

Pierwszą z opcji są reklamy Google, czy tak zwane Google Adwords. Jest to jedna z alternatyw dla pozycjonowania, która może dać naprawdę dobre efekty. Jest to nic innego jak reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania a kliknięcie w nie powoduje zarobek prowadzącego w wysokości od kilkudziesięciu groszy do nawet kilku złotych. Jeśli reklama jest skuteczna i dobrze skonfigurowana, możliwe jest wejście od kilkudziesięciu do nawet kilkuset osób każdego dnia. Bardzo dużo zależy również od budżetu przeznaczonego na kampanię, który uzależniony jest od możliwości finansowych prowadzącego stronę www.

Social Media

Promocja strony w social mediach to na pewno jeden z najskuteczniejszych, ale także najpopularniejszych sposobów, ponieważ można to zrobić za darmo oraz w dosyć prosty sposób dostać się do klientów i dobrą reklamą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dobra reklama może ich przekonać do odwiedzenia strony lub zakupu produktów, jeśli mamy do czynienia ze sklepem internetowym. Ważne jest, aby na swoich profilach na Facebooku, Instagramie, LinkedInie czy innych portalach społecznościowych być odpowiednio aktywnym oraz publikować wartościowe treści.

Remarketing

W remarketingu chodzi o to, aby dotrzeć do klientów, którzy już mieli okazję skorzystać z wejścia na stronę internetową, ale nie poczynili oni żadnych działań, to znaczy przejrzeli ją, ale po chwili wyszli. Reklama umieszczona w odpowiednim miejscu może dać im do zrozumienia, że popełnili błąd, że nie dokonali tam żadnego zakupu, ale także by mieli możliwość zadania odpowiedniego pytania, jeśli chcą się czegoś konkretnego dowiedzieć. 

Wizytówka Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma jest bardzo ciekawą opcją, ponieważ można dodać swoją firmę w Google, zarejestrować ją, umieścić ją na mapach. Jest to bezpłatny profil firmy, który pozwala na decydowanie, jakie informacje mogą pojawić się w Google na temat firmy. Chodzi tutaj o nic innego, jak nazwę, adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, a także opinie klientów, którzy już mieli okazję skorzystać z usług. Wizytówki są szczególnie ważne w pozycjonowaniu lokalnym przy różnych typach działalności, takich jak sklepy czy restauracje. Wizytówka wyświetla się przy okazji wpisania odpowiedniej frazy w wyszukiwarce Google, pojawia się zdjęcie, możliwość dojazdu do tego konkretnego miejsca, a także wspomniane wcześniej informacje.

SEO 

Optymalizacja strony pod wyszukiwarki jest bardzo istotna i może przynieść bardzo zadowalające efekty. Właściwe pozycjonowanie umożliwia wyświetlanie się strony wysoko w wynikach wyszukiwania. Warto mieć na uwadze fakt, że bardzo duża liczba osób chcąc poznać odpowiedź na jakiekolwiek pytanie, wpisuje frazę w wyszukiwarce i zazwyczaj korzysta z informacji, jakie przyniesie 1 lub 2 wyświetlany wynik. Im wyżej w wynikach wyszukiwania znajduje się strona, tym większa szansa odwiedzenia strony przez użytkownika. SEO jest obszerną dziedziną, którą można podzielić na on-page SEO (SEO techniczne i Content) oraz off-page SEO (link building). Działania podejmowane w każdym z obszarów mogą przynieść bardzo zadowalające efekty i umocnić pozycje stron w wynikach wyszukiwania.

E-mail marketing

Nikt nie lubi spamu na swojej poczcie, stąd też ważne jest, aby mail zawierał konkretne informacje, aby przyciągnąć i zainteresować klientów. Za pierwszym, czy też drugim razem może być tak, że nie zwróci on na to uwagi, nie odczyta, czy też usunie, ale jeśli treść będzie odpowiednia może go to zainteresować i wejść na stronę. Wysyłanie do nowych klientów reklam raz na jakiś czas może być dobrym pomysłem.

Blog

Jeśli jest tak, że poza prowadzeniem strony internetowej znamy się na swoim fachu i lubimy, a także potrafimy o tym opowiadać, to jest to bardzo duży atut, dzięki czemu możemy zwiększyć zainteresowanie nowych klientów. Dzielenie się wiedzą z innymi to sposób na zdobycie zaufania potencjalnych klientów i budowania autorytetu. Blog jest również świetnym miejscem na rozbudowę tematyki strony internetowej.

W obecnych czasach promocja w internecie jest kluczowa do osiągania zadowalających efektów i spełniania celów biznesowych. Umożliwia zwiększani ruchu na stronie, poprawia widoczność w wynikach wyszukiwania, wspomaga budowanie wizerunku oraz pomaga wyróżnić się na tle konkurencji. Wyżej opisane kanały promocji są bez wątpienia skuteczne, jednak niejedyne. Obecnie posiadamy ogromny wybór narzędzi, które umożliwiają promocje. Liczy się jedynie nasza kreatywność.

BEZPŁATNA WYCENA ODEZWIEMY SIĘ DO cIEBIE