PRZEWIŃ DO GÓRY
Blog
20.10.23

Jak zrobić skuteczną kampanię reklamową w Google Ads?

Nowoczesne formy kampanii marketingowych nie polegają już na emisji banerów czy innych form reklamy, które są niedopasowane do potrzeb potencjalnego użytkownika oraz przeszkadzają mu w korzystaniu z sieci. Współcześnie narzędzia takie jak Google Ads ułatwiają dotarcie do precyzyjnie określonego użytkownika, który naprawdę potrzebuje Twoich usług. Jak powinna wyglądać skuteczna kampania reklamowa Google Ads? Podpowiadamy!

Rola kampanii reklamowych w sieci jest niebagatelna dla każdego rodzaju biznesu, niezależnie czy prowadzisz małą firmę usługowo-handlową czy duże przedsiębiorstwo zatrudniające kilkaset osób. Dobra kampania ułatwia dotarcie do precyzyjnie wskazanej grupy klientów.

Na czym polega kampania Google Ads? Do kogo została skierowana?

Google Ads to uruchomiony w 2000 roku program reklamowy, który umożliwia wyświetlanie precyzyjnie dopasowanych do potrzeb użytkownika reklam, opartych na systemie PPC (Pay Per Click) czyli formie rozliczenia polegającej na płatności za kliknięty baner lub link reklamowy.

Reklamy Google Ads umieszczane są w różnych serwisach internetowych, które dołączyły do programu uruchomionego przez Google. Emitowane są przez specjalny algorytm, który dopasowuje ich treść do zainteresowań danego użytkownika, jego wieku, statusu majątkowego czy miejsca zamieszkania. Reklamy te nie mają formy inwazyjnej i mogą wyświetlać się jako grafika (display), tekst (reklama search) lub wideo. Google uruchomiło też specjalne reklamy produktowe (emitowane przy wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce) i reklamy w aplikacjach mobilnych.

Zalety korzystania z Google Ads – co warto o tym wiedzieć?

Usługa Google Ads umożliwia prowadzenie kampanii reklamowej przez małe firmy oraz duże podmioty gospodarcze, niezależnie od budżetu, branży czy charakterystyki grupy docelowej odbiorców.

Jakie są zalety korzystania z kampanii Google Ads?
• Zwiększenie ruchu na stronie i pozyskiwanie nowych odbiorców usług lub klientów.
• Budowa świadomości marki i poprawa postrzegania jej wizerunku w sieci.
• Dotarcie do konkretnej grupy odbiorców, zainteresowanej zakupem usług lub produktów.
• Koszt kampanii zależny wyłącznie od jej efektywności.
• Szerokie pole manewru, dopasowane do zróżnicowanych branż obecnych na rynku.

Skorzystanie z w/w zalet jest możliwe wyłącznie w przypadku kompleksowego wdrożenia kampanii. Na co zwrócić uwagę, korzystając z możliwości Google Ads?

płatność za kliknięcie

Skuteczne kampanie Google Ads – krok po kroku

1. Określ cel prowadzonej kampanii – pamiętaj, że Google Ads może np. zwiększać ruch na stronie lub być częścią promocji określonego produktu. Cele osiągniesz poprzez przygotowanie odpowiednich materiałów marketingowych.
2. Wybierz grupę docelową – grupę możesz określić ze względu na obszar terytorialny, wiek albo zainteresowania czy wykonywany zawód. W segmentacji kampanii pomoże Google.
3. Ustal budżet jaki chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową Google Ads – w przypadku programu Google Ads płacisz wyłącznie za reklamy, które przynoszą korzyść w postaci kliknięcia. Nie musisz więc wydawać nieograniczonych i niebotycznie wysokich środków. Na podstawową i efektywną kampanię wystarczy około 500 złotych miesięcznie.
4. Postaw na najlepszy rodzaj kampanii – możesz wybrać kampanię tekstową, graficzną, produktową, wideo albo reklamę w aplikacjach mobilnych.
5. Optymalizuj kampanię pod kątem używanych słów kluczowych – kampania może być powiązana ze słowami kluczowymi, które używasz przy pozycjonowaniu strony internetowej. To zwiększa efektywność prowadzenia działań reklamowych.
6. Dodaj komponenty do reklam – chodzi tu o materiały wideo, grafiki czy określone materiały tekstowe.
7. Skieruj reklamy na określone witryny i rozpocznij kampanię – pamiętaj, że możesz zdecydować na jakiego rodzaju stronach chcesz się promować, a jakich witryn wolisz unikać.

Pamiętaj, aby tworzyć różne wersje reklam, zmieniać nagłówki czy grafiki. W ten sposób możesz przeprowadzić efektywne badanie porównawcze, które przełoży się na uzyskanie odpowiednio wysokiego współczynnika PCC w Twojej kampanii. Zwróć także uwagę na dostosowanie Twojej strony do podstaw UX (user experience). W ten sposób klient, który wejdzie na witrynę przy pomocy Google Ads, skorzysta z Twoich usług. To tzw. współczynnik konwersji.

Istotne jest również monitorowanie skuteczności danej kampanii. Warto wykorzystywać do tego narzędzia takie jak Google Analytics (wskazujący liczbę odsłon na stronie oraz źródło ruchu), Google Optimize (analiza spełnienia celów biznesowych kampanii) oraz Google Keyword Planner (wskazujący na jakie słowa kluczowe warto postawić przy prowadzeniu działań reklamowych).

Kampania Google Ads – najczęściej zadawane pytania

Czy skuteczne kampanie Google Ads muszą być drogie?

Niekoniecznie. Nawet mniejszy budżet wydany na prawidłowo zaplanowaną kampanię, opartą na efektywnej strategii może dać wymierne korzyści. Zachęcamy do rozpoczynania od mniejszych kwot i sukcesywnego zwiększania budżetu.

Prowadzę firmę w branży budowlanej. Czy reklamy Google Ads są dobrą formą promocji?

Google Ads to bardzo wszechstronna forma reklamy. Nadaje się do promowania usług, produktów, poszczególnych marek, wydarzeń związanych z wieloma branżami.

Kto powinien poprowadzić skuteczną kampanię Google Ads?

Do przygotowania i prowadzenia kampanii Google Ads warto wynająć specjalistów, którzy pomogą w stworzeniu odpowiedniej strategii, określeniu grupy docelowej, analizie skuteczności reklam i wdrożeniu formatów reklamowych na odpowiednie powierzchnie.

Badania przeprowadzone przez ekspertów z portalu marketingowego Interaktywnie.com pokazują, że Google Ads należy do najskuteczniejszych, współczesnych form reklamy. Jeżeli skupisz się na prawidłowym określeniu słów kluczowych i dopasowaniu

Poznaj naszą ofertę: agencja ineraktywna, seo

BEZPŁATNA WYCENA ODEZWIEMY SIĘ DO cIEBIE