PRZEWIŃ DO GÓRY
Blog
19.04.24

Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces złożony i długofalowy, który w telegraficznym skrócie polega na poprawie pozycji fraz kluczowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google, co w konsekwencji prowadzi do poprawy widoczności i ruchu we wspomnianym sklepie internetowym. Co jednak należy zrobić, aby poprawić ruch w naszym sklepie? O tym piszemy poniżej.

Istnieje cała masa kluczowych elementów o które należy zadbać, aby osiągnąć możliwie jak najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Elementy te podzielić możemy na te dotyczące bezpośrednio strony internetowej, jak i te dotyczące tzw. off-site; chodzi tutaj o profil linkowy.

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego dobrze jest zacząć od gruntownego Audytu SEO obejmującego zarówno kwestie techniczne, content na stronie, jak i profil linkowy. Każdy z tych elementów należy przeanalizować pod kątem poprawności, jak i ewentualnej poprawy. Przygotowanie rozbudowanego Audytu SEO stanowi swoisty początek. Nie wolno zapomnieć o tym, aby założenia z przygotowanego Audytu SEO wdrożyć na stronie sklepu internetowego, dla którego owy Audyt SEO został przygotowany.

Z doświadczenia zaznaczyć mogę, że wdrożenia wynikające z przygotowanego technicznego Audytu SEO leżały bądź to po stronie agencji, bądź też po stronie klienta. Wszystko tutaj uzależnione było od tego, czy np. klient posiadał własne zaplecze techniczne, bądź też tego przy wykorzystaniu jakiej technologii został stworzony sklep.

W RSO Media możemy od ręki zrealizować wdrożenia na najbardziej popularnym CMSie, jakim jest WordPress. W przypadku innych rozwiązań technicznych będziemy potrzebowali nieco czasu, jednakże nigdy nie pozostawiamy nikogo bez pomocy 🙂

Dobór fraz kluczowych

Przygotowanie i wdrożenie technicznego Audytu SEO to jedno. Oprócz tego ważnym jest również dobór odpowiednich fraz kluczowych, które będziemy monitorowali w trakcie prowadzenia prac przy stronie sklepu internetowego. Właściwie dobrane frazy kluczowe to klucz do sukcesu kampanii prowadzonej przy sklepie internetowym. Dobrze dobrane frazy kluczowe pozwalają, przy poprawie ich pozycji, na wzrost ruchu na stronie www. Im mamy wyższe pozycje fraz kluczowych, tym większe prawdopodobieństwo, że ktoś rzeczywiście wejdzie na stronę naszego sklepu internetowego i dokona konwersji na której nam zależy.

Obecnie też, pozwolę sobie już teraz to wtrącić, ruch z SEO, a więc z organicznych wyników wyszukiwania, jest jednym z wielu źródeł ruchu, który prowadzi do strony www. Ruch z SEO jest bardzo powiązany z ruchem z reklam Google Ads. Wysoki ruch z organicznych wyników wyszukiwania potrafi przełożyć się na powodzenie kampanii Google Ads w obszarze, chociażby remarketingu.

Metadane

Jednym z głównych elementów, na który należy zwrócić uwagę są metadane, a więc opisy meta title oraz meta description. Co prawda opisy meta description nie mają bezpośredniego przełożenia na wyniki osiągane przez stronę www, ale przekładają się na CTR(współczynnik wyświetleń do kliknięć).

Opisy meta title stanowią jeden z głównych czynników rankingowych, stąd też ich opisanie jest kluczowe.

Opisy meta title znajdują się w sekcji head strony internetowej i w celu ich opisania na WordPressie niezbędne jest zainstalowanie właściwej wtyczki wspierającej pozycjonowanie.

Nagłówki H

Nagłówki H znajdziemy na kategoriach sklepu internetowego, czy we wpisach blogowych. Zachowanie ich właściwej struktury i umieszczanie w nich – w sposób naturalny – słów kluczowych również jest niezwykle ważne w procesie pozycjonowania sklepu internetowego.

Prędkość wczytywania się sklepu internetowego

Prędkość wczytywania się sklepu internetowego w sposób pośredni przekłada się na konwersję. Powoli ładująca się strona może zniechęcić użytkownika do wejścia na stronę sklepu, z kolei sprawnie działająca strona, ułatwia konwersję.

Mapa witryny

Mapa witryny to swoista informacja dla robotów Google’a dotycząca tego z jakich adresów składa się strona. W ramach mapy witryny znaleźć powinny się wyłącznie adresy url zwracające kod odpowiedzi 200. Co za tym idzie, w mapie witryny nie powinno być adresów oddających kody odpowiedzi 4XX czy też 3XX. Ponadto, w mapie witryny sklepu internetowego, bądź strony usługowej, nie powinno być adresów, które nałożony mają tag noindex.

Plik robots.txt

Plik robots.txt to mały plik tekstowy o sporym znaczeniu. Za jego pośrednictwem określić możemy, których z adresów url robot Google’a nie powinien crawlować.

Linkowanie wewnętrzne

Realizując Audyt SEO, czy też już pracując przy stronie, nie wolno zapomnieć o prawidłowo skonstruowanym linkowaniu wewnętrznym. Pojęcie takie jak First Link Counts nie powinno być dla nas obce. Poza tym nie powinniśmy zapominać o prawidłowo skonstruowanych modułach linkowania wewnętrznego w ramach sklepu internetowego.

Content na stronie sklepu internetowego

Treści powinny odpowiadać intencji wyszukiwania. Prawidłowo pogrupowane klastry tematyczne to kolejny z elementów układanki zwanej jako SEO, który pozwala na osiągnięcie wyższej widoczności.

Off-site

Chodzi tutaj o linkowanie z zewnętrznych źródeł. Wyróżnić możemy linkowanie z artykułów sponsorowanych, NAPów, czy for internetowych. Ważne odnotowania jest to, aby profil linkowych naszego sklepu internetowego był zdywersyfikowany pod kątem ilości i jakości linków prowadzących do strony. Ponadto profil linkowy powinien być zróżnicowany pod kątem chociażby anchorów z których odbywa się linkowanie.

Jako RSO Media jesteśmy w stanie poprowadzić dla Ciebie działania w obszarze link-buildingu w taki sposób, aby postarać się poprawić pozycję Twoich fraz kluczowych. Gorąco zachęcamy do kontaktu!

MK

BEZPŁATNA WYCENA ODEZWIEMY SIĘ DO cIEBIE